This site is made for landscape view.
Please turn your phone.
MENIU
Call center Request offer
Call center Request offer
Ghidul utilizatorului
Parcheaza-ti grijile la noi
Ne bucuram sa pornim la drum impreuna! Ghidul utilizatorului cuprinde informatii utile despre autoturismul pe care il conduceti precum si despre serviciile aditionale*, ambele puse la dispozitia dumneavoastra prin intermediul Tiriac Operating Lease.
Va invitam sa parcati grijile la noi, pentru o calatorie cat mai placuta.

1. Livrarea autovehiculului
2. Service si intretinere
3. Managementul anvelopelor
4. Autovehiculul de inlocuire
5. Asistenta rutiera 24/7
6. Managementul carburantului
7. Asigurari
8. Accident
9. Iesirea din tara



* A se consulta contractul cu Tiriac Operating Lease pentru detalierea serviciilor aditionale incluse.
1. New vehicle delivery
Autovehiculul dumneavoastra este insotit de documentele si accesoriile enumerate mai jos.  Acestea sunt importante, asa ca va recomandam sa le pastrati cu grija:

    -Cheile de contact ale autovehiculului;
    -Certificatul de inmatriculare sau autorizatie provizorie de circulatie;
    -Asigurarea RCA si Cartea Verde;
    -Formularul de Constatare Amiabila de Accident;
    -Manualul de folosire si de intretinere al autovehiculului;
    -Cartea de service;
    -Pachetul legislativ - 2 triunghiuri reflectorizante, trusa de prim ajutor si extinctor auto;
    -Ghidul utilizatorului.
 
Atentie! Nu lasati certificatul de inmatriculare si cheile in interiorul autovehiculului. In caz de furt polita CASCO nu este valabila fara acestea.
2. Service si intretinere*
Relația cu service-urile partenere este gestionată de către Țiriac Operating Lease. Așa că tot ceea ce trebuie să faceți în cazul unor avarii este să duceți mașina la cel mai apropiat service partener sau, în cazul în care aceasta nu poate fi deplasată, să apelați la serviciul Asistență Rutieră, iar noi ne ocupăm de toate reparațiile. În plus, pe perioada staționării în service, puteți opta pentru serviciul <em>auto la schimb</em>. Uitați de probleme. Noi ne ocupăm de toate cele necesare.<br />
&nbsp;<br />
Întreținerea autovehiculului include:<br />
-Toate operațiunile de întreținere și control periodic precizate în carnetul de service și garanție;<br />
-Repararea și/sau înlocuirea pieselor, inclusiv manopera pentru asigurarea bunei funcționări a autovehiculului;<br />
-Inspecția tehnică periodică a Autovehiculului (ITP).<br />
<br />
Întreținerea autovehiculului nu include:<br />
-Reparațiile provocate de manevrarea incorectă sau nepotrivită a autovehiculului;<br />
-Completarea cu lichid de parbriz, operațiuni de spălare, parcare;<br />
-Lucrări de service care nu au fost aprobate de Țiriac Operating Lease și care nu sunt incluse în planul de service al autovehiculului.<br />
<br />
Nimeni nu își dorește să piardă timpul, mai ales când este vorba de serviciu. Pentru ca autovehiculul să fie mereu în perfectă stare de funcționare și de un real folos pentru dumneavoastră în activitatea zilnică, vă sfătuim să urmați câțiva pași simpli:<br />
<ul>
    -Respectați indicațiile de întreținere și intervalele de revizie recomandate de producător, disponibile în manualul mașinii și/sau cartea de service;<br />
    -Alegeți întotdeauna partenerii Țiriac Operating Lease pentru operațiunile de service; acestea trebuie întotdeauna validate cu reprezentanții Țiriac Operating Lease înainte de efectuare;<br />
    -Verificați periodic presiunea din anvelope, suprafaţa de rulare şi starea anvelopelor;<br />
    -În cazul unei avertizări luminoase legate de o disfuncţionalitate (martor aprins în bord), vă rugăm să ne informați în cel mai scurt timp, iar dacă este posibil, nu utilizați autovehiculul pentru a preveni deteriorări suplimentare;<br />
    -Dacă observați zgomote, vibrații și mirosuri neobișnuite, vă rugăm să ne informați de urgență.
</ul>
&nbsp;<br />
*În situația în care contractul dumneavoastră include acest serviciu.<br />
Chiar dacă contractul dumneavoastră nu include acest serviciu, aveți obligația de a respecta planul de întreține recomandat de producător.&nbsp;<br />
&nbsp;
3. Managementul anvelopelor*
In sezonul rece, in special in perioada 1 noiembrie - 31 martie, autovehiculele trebuie sa ruleze cu anvelope de iarna. Pentru efectuarea schimbului, va rugam sa va adresati reprezentantilor Tiriac Operating Lease care va vor indruma catre service-ul partener unde se afla anvelopele de schimb. Cele care vor fi inlocuite vor ramane la service, caruia ii revine obligatia de a le depozita pana la urmatorul schimb.
 
Pentru a eficientiza schimbul anvelopelor, va rugam sa-i comunicati din timp managerului de flota desemnat orice modificare privind orasul de resedinta al autovehiculului pe care il conduceti.
 
Atentie! Costurile reparatiilor care tin de avarii ale anvelopelor nu vor fi suportate de Tiriac Operating Lease.
 
*In situatia in care contractul dumneavoastra include acest serviciu.
Chiar daca contractul dumneavoastra nu include acest serviciu, aveti obligatia de a respecta prevederile legale cu privire la schimbul sezonier de anvelope.
4. Autovehiculul de inlocuire*
Pentru noi, drumurile dumneavoastra sunt mereu pe primul plan, asa ca facem tot ce este posibil ca sa ajungeti la destinatie in cele mai bune conditii. In cazul in care autovehiculul pe care il utilizati este avariat, Tiriac Operating Lease va pune la dispozitie un autovehicul de inlocuire in cel mai scurt timp. Acest autovehicul va fi adaptat pentru nevoile dumneavoastra.

Serviciul este valabil conform contractului de leasing operational. Pentru a afla daca beneficiati de autovehicul de inlocuire, va rugam sa il contactati pe responsabilul de flota din cadrul companiei pentru care lucrati.
 
Atentie! Este interzisa realizarea de deplasari in afara tarii cu autovehiculul de inlocuire. 
 
*In situatia in care contractul dumneavoastra include acest serviciu.
5. Asistenta rutiera 24/7
Va insotim peste tot ca sa ne asiguram ca orice problema se rezolva. In cazul imobilizarii autovehiculului, Tiriac Operating Lease ofera asistenta rutiera 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pe tot teritoriul Romaniei si al Uniunii Europene. Printr-un singur telefon, asiguram preluarea tuturor pasagerilor si coordonam transportarea autovehiculului pe platforma pana la cel mai apropiat service, situat pe o raza de 200 km dus-intors. 

Pentru a beneficia de asistenta, trebuie sa ne contactati si sa transmiteti operatorului numarul de inmatriculare, precum si detaliile despre dificultatile intampinate. Operatorul va solicita si un numar de telefon la care puteti fi contactat, alaturi de locul exact in care se afla autovehiculul.
6. Managementul carburantului*
La scurt timp dupa livrarea masinii, veti primi cardul de carburant. Acesta trebuie utilizat in statiile de alimentare care prezinta insemnul corespunzator furnizorului mentionat pe card.
 
Va rugam ca la fiecare alimentare sa introduceti numărul real de kilometri parcursi.
Cardul dumneavoastra are stabilita o limita lunara de combustibil. Pentru a evita eventualele neplaceri, va rugam sa va asigurati ca nu depasiti aceasta limita prin consultarea sumei ramase pe card anterior fiecarei alimentari.
 
*In situatia in care contractul dumneavoastra include acest serviciu.
7. Asigurări
Stim cat de greu este sa alergati dupa acte atunci cand sunteti deja mult prea ocupat. De aceea, pe toata perioada in care veti utiliza autovehiculul, vom avea grija ca acesta sa fie asigurat CASCO si RCA.
Tot noi ne vom ocupa ca taxa de drum (rovinieta) sa fie platita, ca sa puteti calatori fara griji.

De asemenea, consideram ca este important sa va informam ca unele dintre evenimentele neasigurate care pot duce la respingerea unui dosar de dauna sunt:
-patrunderea cu autovehiculul in locuri inundate;
-folosirea de anvelope necorespunzatoare conditiilor meteo;
-conducerea autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice sau a stupefiantelor;
-conducerea autovehiculului fara ITP valabil;
-furtul autovehiculului si neprezentarea la deschiderea dosarului a ambelor chei si a actelor autovehiculului dumneavoastra.

Evenimentele enumerate mai sus nu sunt limitative. Pentru o verificare exacta a acestora, va rugam sa consultati conditiile de asigurare CASCO valabile pentru autovehiculul dumneavoastra.
8. Accident
In cazul producerii unui accident, va rugam sa urmati indicatiile de mai jos:

Accident – autovehicul in stare de functionare

In cazul unui accident minor, in care sunt implicate maximum doua masini si nu sunt victime, puteti opta pentru completarea formularului de constatare amiabila. Pentru cazurile in care nu a fost semnata constatarea amiabila, va trebui sa mergeti la sectia de politie de pe raza careia s-a produs accidentul, in maximum 24 de ore de la producerea evenimentului, de unde veti obtine urmatoarele documente:
-document eliberat de organele competente privind cauzele si imprejurarile producerii accidentului;
-autorizatia de reparatie a autovehiculului.

In situatia in care vinovat de producerea accidentului este celalalt sofer, va trebui sa obtineti de la acesta copii ale urmatoarelor documente:
-copie dupa asigurarea RCA a acestuia;
-copie dupa talonul autovehiculului;
-copie dupa permisul soferului si a cartii de identitate.

Aceste documente sunt necesare si pentru deschiderea dosarului de dauna.

Pentru deschiderea dosarului de dauna, va rugam sa contactati reprezentantii Tiriac Operating Lease, care va vor indruma in acest demers si va vor pune la dispozitie documentele necesare.

Aditional, documentele necesare deschiderii dosarului de dauna din partea dumneavoastra sunt:
1.certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
2.copie dupa asigurarea RCA a autovehiculului condus de celalalt conducator auto, in cazul accidentelor in care sunteti pagubit, si copie dupa polita CASCO, in cazul in care sunteti vinovat de producerea accidentului;
3.procesul verbal de la politie sau constatarea amiabila de accident;
4.permisul de conducere;
5.un act de identitate;
6.imputernicirea de la Tiriac Operating Lease pentru reprezentare.


Accident – autovehicul imobilizat

In cazul in care in urma accidentului exista victime sau persoane vatamate, anuntati imediat Politia apeland numarul unic de urgenta 112.
 
Apelati serviciul de asistenta rutiera 24/7 la numarul de telefon 0374500600 pentru a transporta vehiculul avariat.

Verificati cu responsabilul de flota din cadrul companiei pentru care lucrati care este tipul de asigurare contractat pentru autovehiculul pe care il conduceti.
9. Ieșirea din țară
Pentru a putea calatori in afara tarii trebuie sa anuntati intentia de deplasare reprezentantilor Tiriac Operating Lease cu 7 zile inainte.

O calatorie lipsita de griji va va fi asigurata de:

-Obtinerea unei imputerniciri pentru iesirea din tara, pe care o veti solicita pe mail la adresa asistenta@topl.ro, trimitand totodata urmatoarele informatii: numarul de inmatriculare al masinii, o copie dupa actul de identitate cu care parasiti tara, perioada deplasarii si tarile tranzitate; Imputernicirea poate fi ridicata de la sediul Tiriac Operating Lease;

-Polita RCA si polita Carte Verde valabile pe toata perioada calatoriei; In cazul in care polita Carte Verde nu este valabila in tara de calatorie este necesara extinderea ei. Cartea Verde nu este valabila in tarile marcate cu „X”.

Recomandam autentificarea notariala a imputernicirii pentru iesirea din tara, conform reglementarilor Politiei de Frontiera Romane.

Va rugam sa verificati si extinderea politei CASCO, inainte de efectuarea calatoriei.